محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 7
  • بازدید دیروز : 7
  • بازدید کل : 93572

وزن مخصوص پلی وود


مزایای تخته سه لا

ه لطف استفاده از چسب های ضد آب و پوشش های با کیفیت، تخته سه لا ضد آب است.
تخته سه لا به دلیل استحکام منحصر به فرد و دوام بالا کاربرد فراوانی دارد و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.
نکته مهم در مورد تخته سه لا عایق بودن آن در برابر سرما و گرما است.
یکی دیگر از مزایای مهم چوب بازی، تولید در مقیاس بزرگ است.
تخته سه لا بسیار سبک است که باعث محبوبیت روزافزون آن در بین صنایع مختلف مانند صنایع نظامی می شود.
معایب پلی وود
ایجاد طرح های مختلف به دلیل سختی سطح تخته سه لا دشوار است.
همانطور که گفته شد تخته سه لا از نظر قیمت نسبت به ام دی اف گرانتر است اما مزیت های استثنایی آن باعث شده تا مشتریان چشم خود را بر قیمت بالاتر این محصول ببندند.

مزایای ام دی اف

به لطف سطح نرم ام دی اف، برش آسان تر است و می توان آن را بسیار دقیق طراحی کرد.
ام دی اف به دلیل فرآیند تولید آسانتر ارزانتر است.
لبه های برش MDF صاف به نظر می رسند و هیچ شکاف یا فضای خالی ندارند.
معایب ام دی اف
یکی از معایب اصلی ام دی اف ضد آب نبودن آن است و با کوچکترین رطوبت متورم می شود.
در تولید ام دی اف از موادی مانند اوره و فرمالدئید استفاده شده است و در حین جابجایی گاز سمی فرمالدئید که برای سلامتی انسان خطرناک است منتشر می شود. البته امروزه با تدابیر اندیشیده شده توانسته اند تا حدودی این مشکل را حل کنند اما هنوز این مشکل به طور کامل حل نشده است.
MDF یا تخته سه لا کدام بهتر است؟
با توجه به موارد فوق، استفاده از یکی از این دو محصول چوبی کاملاً به نیاز شما بستگی دارد. اگر برای پروژه خود به پانل های چوبی با استحکام و دوام بالا نیاز دارید، انتخاب تخته سه لا گزینه خوبی است، اما اگر قیمت برای شما بیش از هر چیز دیگری مهم است، می توانید از ام دی اف استفاده کنید. البته در برخی کاربردهای خاص مانند قالب بندی بتن ساختمانی یا صنایع هوافضا فقط از تخته سه لا استفاده می شود. در نهایت برای خرید هر یک از این دو تخته چوبی ابتدا نیاز خود را شناسایی کرده و سپس اقدام به خرید نمایید تا از انتخاب خود رضایت کامل داشته باشید.

تخته سه لا بخرید
اگر برای شناسایی نیاز خود و در نظر گرفتن ویژگی های ام دی اف و تخته سه لا، آخرین گزینه شما تخته سه لا است، می توانید از شرکت بازرگانی مدحت که واردکننده مستقیم تخته سه لا از روسیه، ترکیه، چین و مالزی می باشد اقدام نمایید. تخته سه لا بخرید. بازی های شرکت مدحت در دو دسته روکش دار و خام موجود می باشد. محصولات این دو دسته عبارتند از Coated Plastic Souza، Raw Susan Plastic، Coated Toro Plastic و Medhat Coated Plastic که هر کدام از بهترین مواد، چسب ها و پوشش ها ساخته شده اند.

ام دی اف چگونه ساخته می شود؟

روش تولید MDF به شرح زیر است:

آماده سازی چوب
تولید MDF با کیفیت با انتخاب و تصفیه مواد اولیه آغاز می شود که بیشتر آنها از تراشه های باقی مانده از کارخانه های چوب بری و تخته سه لا بازیافت می شوند. مواد اولیه ابتدا با کمک آهنربا از هرگونه ناخالصی فلزی پاک می شوند. سپس مواد به قطعات بزرگ و پوسته های کوچک تقسیم می شود. پوسته ها به قطعات خاک اره و تراشه بریده می شوند.

مواد اولیه ریز جمع آوری شده در سبد لباسشویی ریخته می شود. بخار به داخل سینک اسپری می شود تا مواد گرم و نرم شود. این مواد از یک اسپینر عبور می کنند که الیاف را فشرده می کند و آب را خارج می کند. سپس مواد فشرده شده به یک تصفیه کننده منتقل می شود که مواد را به الیاف قابل استفاده تبدیل می کند. گاهی اوقات مواد فشرده برای بهبود خلوص فیبر می توانند مرحله دوم تصفیه را نیز طی کنند.

گرما و فشار
قبل از مرحله خالص سازی، رزین به الیاف فشرده شده اضافه می شود تا تحمل فرمالدئید مخلوط افزایش یابد و پس از خالص سازی، به مخلوط کاتالیزور اضافه می شود. سپس الیاف را در خشک کن قرار دهید تا با روغن یا گاز گرم شود. در این مرحله تعادل نسبت رزین اضافه شده به الیاف موجود به دقت کنترل می شود.

در مرحله بعد، الیاف را از طریق غلتک های اسکالپینگ پرس می کنند تا ورقی با ضخامت مساوی به دست آید. این ورق چندین مرحله فشار را طی می کند تا به اندازه دلخواه برسد. دستگاه پرس مداوم ارتفاع ورق را کنترل می کند و با همان سرعت آن را فشرده می کند. پرس ها مجهز به کنترل الکترونیکی برای ساخت ورق با تراکم و استحکام مطلوب می باشند. ورق به دست آمده قبل از سرد شدن با استفاده از اره به طول مناسب بریده می شود.

سنگ زنی
برای دستیابی به سطحی صاف، سطح مورد نظر را با استفاده از نوارهایی که با مواد ساینده مختلف پوشانده شده اند صیقل داده می شود. معمولاً برای این منظور از کاربید سیلیکون استفاده می شود، اما به دلیل نیاز به سطوح ریزتر از سایر ساینده های سرامیکی مانند زیرکونیوم آلومینا و آلومینا نیز استفاده می شود.

فرآیند نهایی
اولین مرحله در فرآیند نهایی برش است. تیغه های مختلف برای برش در اندازه های مختلف استفاده می شود. بسته به بهره وری مورد نظر، تخته ها در اندازه ها و ضخامت های مختلف برش داده می شوند.

مرحله دوم فرآیند نهایی لمینیت است. در این مرحله تخته بین دو رول فرستاده شده و بین دو رول چسبانده می شود. به این ترتیب روکش ها با چسب به تخته فیبر چوب متصل می شوند. برای پوشش نهایی از وینیل، فویل و ... استفاده می شود.این روکش ها با دستگاه لمینت چسبانده می شوند.

 

  انتشار : ۴ بهمن ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 83785

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما